Новини

Осінні розваги любить дуже дітвора

 

     Осінь - найкрасивіша пора року. Не можна не захоплювати тією красою, яку нам дарує осінь. А як красиво восени в лісі! Іноді просто слів не вистачає описати всю цю пишність, тільки художник може передати осінній пейзаж.

     Дуже красиво, коли жовтіє листя дерев,  навкруги  такі мальовничі пейзажі.  Саме завдяки осені люди більше починають звертати уваги на навколишній світ.

     Осінній ліс наче казка, він заворожує і чарує. З нього не хочеться йти, здається, що зараз почнеться вистава, ось-ось з’являться казкові герої. Ці враження на довго залишаться в пам’яті, і захочеться знову повернуть туди. Так, осінь це час казки, чудес, чарівництва.

     Ось чому свято осені в дитячому садку — це завжди феєрична, сповнена яскравих барв і дивовижних персонажів казка. Аби у святковій залі панувала особлива атмосфера тепла та затишку, педагоги завжди готують чудові сценарії осіннього свята для малюків.

    Кожен сценарій насичений різноманітними героями, інсценівками, піснями, таночками, іграми, які підбиралися згідно віку дітей та індивідуальним особливостям кожної дитини.

    Основою таких сценаріїв залишаються всілякі загадки, пов'язані з осінню і її дарами. Під час свята у дітей завжди піднесений, позитивний настрій. Вони активно приймають участь в хороводах, іграх, розповідають вірші, співають пісні, перевтілюються в різних героїв казок, оповідань, розігруючи їх, як маленькі актори.

    Для дітей розваги та свята - це справжнє море веселощів і необмеженого щастя. І хоч осінь і називають "сумовитою порою", проте, хто як не діти найбільше радіють яскравому різноколірному листю, опалому з дерев і дощику, після якого можна вдосталь набігатися в гумових чоботях. Саме тому осінні свята в дошкільному закладі - одні з найбільш улюблених у дітей.

 

Психологічні налаштування в Козацькому ЗДО та їх вплив на психічне та фізичне здоров'я дошкільнят та педагогів

Успішний - як часто думають більшість дорослих,  - це той, у кого хороша робота, великий будинок, і машина, і дача ... Щоб втілити свої мрії в життя, як правило, ліплять з дитини щось ідеальне, виправляючи її слова та дії,  і вимагаючи , щоб дитина була кращою за інших. Але сьогодення, з його можливостями та неймовірною швидкістю життя, вимагає від нас нового погляду на це питання.

Що таке успіх? Щастя, здоров'я, самореалізація. І лише людина, яка знає себе, розуміє, що наразі вона відчуває, знайома зі своїми емоціями та почуттями, яка може дозволити собі їх прийняти та  проживати, саме ця людина зможе стати успішною в проживанні свого унікального життя, саме ця людина дозволить іншим бути успішними та унікальними. А починати треба змалечку. Дати дітям знання про емоції та почуття, про їх вплив на людину та оточуючих, вчити розумінню того, що відбувається з тілом під впливом емоцій та як  можна змінити цей вплив за допомогою дихання, фізичних вправ та ін. можуть ті дорослі, які пройшли самі цей шлях.

Важливо пам’ятати та використовувати практично те, що на рівні фізіології нашими почуттями керує біохімія організму.Позитивний настрій, оптимізм, радість буття  та ін. - це, по суті, хімічні процеси в різних відділах мозку, запущені так званими гормонами щастя, або нейромедіаторами.

Так ендорфін, серотонін, дофамін  - це особливі біологічно активні речовини, які мозок виробляє у відповідь на конкретні зовнішні умови.

Кількість виділених нейромедіаторіввпливає на те, які емоції ми відчуваємо та відповідно формує наші дії. Але існує і зворотній зв’язок: від наших дій біохімія організму змінюється -виділяються гормони щастя- емоції змінюються. Отже, своїми діями та відповідними налаштуваннями  ми можемо впливати на кількість виділених гормонівщастя та відчувати себе більш впевненими, щасливими та задоволеними

Наукові дослідження показують, що у гармонійних людей стабільно високий рівень дофаміну, який забезпечує радість і спокій, надає впевненість у собі і своїх силах. Дофамін є гормоном, що відповідає за цілеспрямованість і концентрацію. Дофамін викликає в організмі бажання запам'ятати джерело задоволення. Також він полегшує процес пізнання. Кількість дофаміну, який виділиться, залежить від того, наскільки людина задоволена тим, що відбувається. Якщо ситуація принесла задоволення, то виділиться багато дофаміну, і людина в майбутньому буде зацікавлена у повторенні подібної ситуації. І навпаки – відсутність виділення дофаміну знижує мотивацію.

Перебуваючи в злагоді з собою, ми приймаємо вірні, виважені рішення, досягаємо поставлених цілей і адекватно реагуємо на мінливі обставини. Як правило, у гармонійних людей все в порядку з особистим життям і оточенням, здоров'ям і кар'єрою, що робить рівень «гормону щастя» ще вище. «Гормони щастя» виробляються у відповідь на приємні думки і сміх.

Потужний викид ендорфінів стимулюють любов, спорт, обійми.. Наш організм так влаштований, що після фізичного або емоційного навантаження (не важливо, зі знаком «плюс» чи «мінус») виробляються гормони щастя, щоб зменшити біль і підняти настрій.Ендорфін – гормон, який дарує спокій і задоволення. Чим вище рівень ендорфінів, тим людина відчуває себе щасливіше. Ендорфіни дають не тільки почуття щастя. Щаслива людина більш упевнена в собі, відповідно, стає більш успішною, цілеспрямованою, енергійною. Одна година занять спортом забезпечать вас цим гормоном на цілих дві години.У виробництві ендорфінів може допомогти і їжа. Зокрема, їх вироблення стимулює вживання: бананів, болгарського перцю, картоплі, рису, морозива, мигдалю, риби, морських водоростей, шоколаду.

Коли ми дякуємо когось або долю за те хороше, що є в нашому житті, ми фокусуємося на радісних емоціях. Думки про приємне запускають вироблення серотоніну в передній поясній корі головного мозку. Доведено, що стимуляція цієї зони електромагнітними хвилями лікує депресію. Але аналогічні процеси можна запускати, просто концентруючись на радісних думках і почутті подяки.Серотонін – гормон задоволення. Серотонін відповідає в тому числі за процес пізнання. Його надходження в спинний мозок активізує рухову функцію, підвищує м'язовий тонус. При цьому людина переживає відчуття всемогутності. Головна роль серотоніну – підвищення настрою, а його нестача викликає депресію. Достатнє вироблення серотоніну підсилює сприйнятливість людини до стресів, покращує емоційну стійкість, він легко справляється зі стресовими ситуаціями. Дивна властивість серотоніну - його двостороння дія: чим більше виробляється серотоніну, тим краще настрій людини. Але і навпаки – підвищений настрій збільшує вироблення серотоніну

Вчені довели, що передчуття приємних подій викликають такі ж позитивні гормональні сплески і такі ж реакції мозку, як і самі події. Шукайте усвоєму житті прості радощі, на яких можна сконцентруватися. Це може бути передчуття зустрічі з друзями, початок нового проекту, пробіжки в нових кросівках, відвідування цікавого заходу, нова книга, Радісні думки самі по собі роблять нас щасливими, піднімають на більш високий емоційний рівень, а це привертає в наше життя чудесні події.

Налаштування для дітей

Так, вихователі нашого дитячого садочку використовують в своїй щоденній праці, індивідуально підібрані для кожної групи(згідно рекомендацій психолога) психоемоційні налаштування, направлені на  зниження тривожності, сором’язливості, формування в дітей гарного настрою, доброзичливого ставлення до оточуючих, мотивації до співпраці в групі.

 Для прикладу психоемоційні налаштування для діток середньої групи:

Сонечко на небі,

Всі ми в дитсадку

Скажемо ласкаво:

«Добрий день, дружку!»

Будемо навчатись,

В різні ігри гратись.

-дітки почувають себе спокійно й впевнено;

-налаштовує діток на сумісні дії, гру та навчання;

Я всміхаюсь сонечку: «Здрастуй  золоте!»

Я всміхаюсь квіточці – хай вона цвіте!

Я всміхаюсь дощику: «Лийся  мов з відра!»

Друзям усміхаюся, зичу їм добра

-позитивний психоемоційний стан, єднання з оточуючим світом;

-впевненість в собі та довіра до групи ;

Психоемоційні налаштування для дітей старшої групи:

Пречудово в світі жити

І по-справжньому  дружити.

Бути ввічливим, приємним,

Добре вихованим, чемним!

І поводитись уміти,

З усіма у мирі жити!

 

-формування вихованості, як основи успішної взаємодії між людьми;

-доброзичливе ставлення до оточуючих;

У коло всі разом вставайте

І посмішку передавайте.

На сусіда подивіться

І йому ви посміхніться.

Бо коли усі веселі

Буде успіх в цій оселі!

 

-успішна взаємодія можлива з людьми, які налаштовані на одну хвилю;

- кожен з нас є важливою частиною суспільства і може змінювати його;

Налаштування для педагогів

Також, педагоги піклуються й про себе. Для цього кожен має індивідуальні налаштування  – вислови успішних людей, які підібрані педагогами відповідно до власних цілей та особистісних вподобань. Дані вислови налаштовують на плідну працю, допомагають успішно вирішувати робочі завдання та нагадують, що успіх це не випадковість, а постійна робота над собою:

 

Успіх не приходить, до нього добираються

тільки найбільш наполегливі і працелюбні.

Морва Коллінз

 

Якщо ти віднайдеш у своєму серці турботу про когось іншого,

ти досягнеш успіху.

М. Ангелоу

 

 

Зміни – це завжди страшно, але ніхто не змінить за вас

ваше життя. Ви розумієте, який повинні зробити вибір,

але незважаючи на страх, рухаєтесь вперед.

Це головне правило успіху.

ПаулоКоельо

 

Якщо хочете мати успіх, Ви повинні виглядати так, ніби Ви його маєте.

Т.Мор

 

Успіх – це коли ти можеш бути корисним і для широкого кола людей, і для своїх найближчих. Тоді ти відчуваєш себе комфортно і реалізовано . Успіх – це не хапати зірок з неба, а якісно і максимально добре робити те, у чому ти найсильніший.

Анна Заячківська

 

Загальне налаштування педагогів перед відповідальними заходами

                                                                                          

Це,спеціально підібрані для педагогів нашого садочку, так звані афірмації (Аффірмація (від лат. Affirmatio - підтвердження) - коротка фраза, яка містить вербальну формулу, яка при багаторазовому повторенні закріплює необхідний образ або установку в підсвідомості людини, сприяючи поліпшенню її психоемоційного фону і стимулюючи позитивні зміни в житті.) та відповідні до них жести та рухи, які  використані для зменшення рівня тривоги ,розслаблення напружених м’язів та концентруванні уваги, покращення функціонування мозку. Як результат —людина  відчуває себе комфортніше та впевненіше.

 

Під час створення налаштувань педагогів використані елементи таких психологічних технік:

·Техніка mindfulness(уважність)

·Прогресивна м’язова релаксація

·Зміна поведінки(імітація бажаного стану)

·«Якоріння» з НЛП

  • Афірмації

Налаштування

Стоїмо, розправивши плечі, посміхаючись  та підморгуючи,проговорюємо:

«Так важливо посміхатись і собою завжди пишатись»

 

Поклавши на лоба ліву, потім праву долоню:

«Завжди зі мною любов та удача-мені до снаги найскладніша задача»

                                                                                      

Потираючи долоні, проговорюємо:

«Я збагачуюсь щодня, така доленька моя!»

 

Руки в сторони, кулаки зажаті, роблячи колові рухи:

«Перепони я не маю, я завжди перемагаю»

                                                                       

Руки на поясі, роблячи нахили головою вправо – вліво:

«Спокій та посмішка завжди зі мною, це ж так чудово- бути собою»

 

Руки на поясі, нахили вперед – назад головою:

«У світі все мені підвладне, життя щасливе і принадне!»

                                                                       

Пружинимо ногами, напівприсівши  повторюємо:

«Позитивна й енергійна, врівноважена й спокійна»

 

Простираючи руки догори, ,посміхаючись і роблячи глибокий вдих:

«Всесвіт мені посміхається, в мене все збувається»

 

Більш детально зупинимось на вживанні технік, що використані в налаштуванні:

Техніка mindfulness

Наш мозок любить бувати у незнаному майбутньому і змальовувати усі можливі та неможливі погані варіанти, які можуть трапитися. Суть техніки mindfulness полягає в концентрації уваги на теперішньому моменті. Це допомагає відволіктися від тривожних думок і сконцентруватися на важливому. Техніка mindfulness має кілька ключових прийомів:

  • Усвідомлене дихання — концентруйте увагу на вдиху та видиху, особливо в моменти інтенсивних емоцій. Кілька хвилин глибокого повільного дихання також допоможуть опанувати емоції.
  • Фокус на почуттях саме в цей момент: звуки, запахи, місця, те, що губиться зазвичай від усвідомлення.
  • Визнання того, що наші думки та емоції є швидкоплинними і не визначають того, ким ми є. Думка — це просто думка, яка може і не збігатись з реальністю. Розуміння цього може звільнити вас від негативних моделей мислення.
  • Ми повинні налаштувати свою увагу на відчуття у тілі від самих стоп до голови.

Дослідження показують, що регулярне використання таких прийомів покращує функціонування мозку — відбувається потовщення сірої речовини у ділянках, які відповідають за навчання, пам’ять, емоційну регуляцію, емпатію та концентрацію уваги.

Прогресивна м’язова релаксація

Ця техніка навчить вас знімати напругу, як тільки ви помітили збільшення рівня тривоги.

Перший крок: напруження

Напружте м’язи у певній частині тіла. Спочатку сфокусуйте свою увагу на цільову групу м’язів, до прикладу, вашу ліву руку. Потім зробіть повільний та глибокий вдих, затисніть свою руку в кулак та напружте так сильно, як тільки можете, затримайте на 5 секунд.

Другий крок: розслаблення напружених м’язів

Цей крок включає швидке розслаблення напружених м’язів. Дуже важливо сконцентруватися на цих м’язах і помітити відмінність між напруженням і розслабленням. Це є найважливіша частина у всій вправі.

Регулярно використовуйте техніки медитації та м’язової релаксації — приділяйте час дихальним вправам, щонайменше 5 хвилин щоденно.

Дослідження вчених Масачусетського університету доводить, що ці техніки змінюють структуру мозку, впливаючи на наш емоційний стан і задоволеність життям загалом.

Змініть свою поведінку

Чи пам’ятаєте ви позу тіла людина, коли вона перебуває в тривозі? Зазвичай мова вашого тіла показує закритість, ваші жести є обмеженими, а голос тремтить. Науковці стверджують, що імітація тілом емоцій буде приводити згодом до їх реального переживання. Тобто імітування посмішки приведе з часом до реального відчуття радості.

Нам варто прикинутись впевненими і вірити в те, що все буде класно. Прикиньтеся на 2 хвилини, зробіть свою позу відкритою, розслабте свої плечі, піднесіть руки вгору так, ніби ви радієте чомусь. Як результат — ви відчуєте себе комфортніше та впевненіше.

Якоріння в НЛП

Якоріння - це проста техніка, яка може допомогти у звільненні від страхів, невпевненості в собі, комплексів або нападів агресії. Техніка якоріння прийшла з НЛП (нейро-лінгвістичного програмування), яке являє собою одне з популярних напрямків практичної психології і психотерапії. 
Для того щобпростішезрозуміти суть цьогоявища, розглянемопростіжиттєвіприклади. Згадайте, чи є у вас особливапісня, яка служить нагадуванням про щасливуподію? Або певнийаромат, якийвипов'язуєтетільки з однією-єдиноюлюдиною? Або неприязнь до пісні, яка довгий час стоїть на будильнику? Все це - і є якоріння. 
Технікаякоріння по суті є усвідомленимвиробленнямнабутого рефлексу. Цедуже проста техніка, якою ми всіволодіємо на інтуїтивномурівні. 
Як діє метод якоріння?
Для того, щобскористатисятехнікою, необхіднолишезв'язати в думках якийсьелемент(якір) з особливим станом, думками абоемоціями. Практично всіорганипочуттівможуть бути задіяні в даномупроцесі – тобтови можете використовувати і візуальні, і аудіальні, і кінестетичніканали сприйняття. 
Отже, виконайтенаступне: 

  • Для початку виберітьреакцію, яку вам би хотілосявикликатиу себе (припустимо, спокій).
  • Потімпригадайте або дізнайтеся, до якого з типівсприйняттяви відноситеся ,довізуалів, аудиалів абокінестетиків? Кращевсьоговибирати факторз самоїблизької вам категорії.
  • Виберітьвідповідний сигнал, виходячи з результатівпопередніхроздумів (наприклад, доторкнутися до мочки вуха).
  • Зв'яжітьдля себе воєдино сигнал і стан (коли ви будете максимально спокійні і розслаблені, доторкайтеся до мочки вуха – цевартоповторитикількаразів).

Проведіть перевірку: при виникненні сигналу повинно виникатипотрібневідчуття (коли виторкаєтесявуха, визаспокоюєтеся). 
Вважається, щопотрібновибиратинайбільшдоступнісигнали – зазвичайцедотик. Прагнітьстежити за тим, щобваші якоря не перетиналисяміж собою – тобтона один сигнал припадав лише один стан.

 

Сократ сказав : «Nonestterminus», тобто нічого не закінчується або часто вживане російською мовою «Нетпределасовершенству». Педагог, який постійно зростає на професійному та особистісному рівні , не зупиняється на досягненому, здатен допомогти сформуватися кожній дитині відповідно до її індивідуальності, відповідно до її нахилів та характерних особливостей, здатен закласти зерна успіху у ним же підготований ґрунт дитячого світосприймання, здатен провести дитину по шляху становлення успішної особистості.

 

19 грудня в Козацькому закладі дошкільної освіти відбулося чарівне свято  до Дня Святого Миколая.
     На святковий захід  завітали наші давні та добрі  друзі: селищний голова Чирко А.А. із привітаннями та солодощами для вихованців; головний інженер  філії Козацька  ТОВ СП "Нібулон" Літвінов О.О. із подарунками для дітей. Справжнім сюрпризом для малечі стали подарунки від Благодійного фонду Ігоря Колихаєва.

     Найщиріші слова подяки  від дітей, їх батьків та колективу Козацького ЗДО.

Логін: *

Пароль: *